Zasady zwrotów i reklamacji produktów zarezerwowanych za pośrednictwem Portalu www.medmeapteka.pl i zakupionych w aptece:
1. Reklamacje i zwroty Produktów rozpatrywane są przez aptekę dokonującą sprzedaży, na podstawie okazanego dowodu sprzedaży Produktów zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi. Pacjent uprawniony jest do złożenia reklamacji na adres apteki w której dokonał zakupu lub osobiście w tej aptece.
2. Produkty zakupione w aptece podlegają zwrotowi według następujących zasad:
a. Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z apteki podlegają zwrotowi w przypadku wady jakościowej produktu, jego niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego (art. 96 ust. 7 i 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz.U.2024.686). W celu dokonania ewentualnego zwrotu produktów leczniczych lub wyrobów medycznych należy skontaktować się z apteką, w której dokonano zakupu i ustalić warunki zwrotu.
b. Pozostałe produkty (np. produkty higieniczne, pielęgnacyjne, kosmetyki) podlegają zwrotowi w przypadku realizacji umowy niezgodnie z zamówieniem (np. wydanie niewłaściwej ilości/dawki produktu, wydania produktów niezamówionych itp.) lub niezgodności produktu z umową (np. wydania produktów uszkodzonych, niepełnowartościowych, niekompletnych lub których termin ważności upłynął).
Apteka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową sprzedaży istniejący w chwili jego wydania i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia jest dłuższy.